GTA 3, GTA Vice City, GTA SA, GTA IV, GTA V, mapy, skrypty, pluginy, wszystko o gta, multiplayery do GTA.
Witam chce wam zaprezentować poradnik do Squirrel. Daje go w tym temacie, ponieważ jeszcze nie ma działu Poradniki do Squirrel. Więc Zaczynamy!
Jak zrobić definicje kolorów
Koloru definicje trzeba zrobić tak:
Kod:
const Zielony = 0x1CA422FF
Wytłumaczenia:
const - zawsze musisz to wstawić jeżeli chcesz zdefinować kolor
Zielony - po prostu dajesz jaką chcesz nazwę, może to być nawet słowo czeresnia Ale nie używać polskich znaków np. ż, ź, ć, ę. Zastąpić je odpowiednikami!
0x1CA422FF - Kod koloru, czyli u mnie to jest kod koloru zielonego
Wysyłanie wiadomości do gracza
Przykład wysłania wiadomości do gracza:
Kod:
sendPlayerMessage(playerid, Zielony, Poradnik By EmIlo );
Wytłumaczenia:
sendPlayerMessage - funkcja, która wysyła do gracza wiadomość. Można ją umieścić np. w Callbacku onPlayerConnect, ale o tym później
Uwagi! - Pamiętajcie, że funkcje zawsze na początku piszemy z małej litery! a następne wyrazy zaczynamy z dużych czyli np. pelenStosGier
playerid - to coś pobiera od nas nasze ID w grze czyli coś jak w PAWN
Zielony - jak sama nazwa mówi to jest definicja naszego wcześniejszego koloru, czyli jeżeli byśmy nie zdefinowali go to by nie działała
Poradnik By EmIlo - Wpisujemy tu wiadomość jaka ma przysłać do graczam, czyli u mnie to by było Poradnik By EmIlo
Uwagi! - Pamiętajcie zawsze o nawiasach, bez nich nie będzie działać
Callbacki, i ich funkcje
Podstawowe callbacki to:
function onScriptInit( ) - czyli wszystko związane ze skryptem wrzucamy tu
function onPlayerConnect( playerid ) - czyli to co ma się stać jak gracz został połączony z serwerem.
function onPlayerDisconnect( playerid ) - to co ma się dziać jak gracz rozłączy się z serwerem
function onPlayerSpawn( playerid ) - to co ma się dziać jak gracz się zespawnuje, czyli np. na DM to daje broń ale to później
function onPlayerDeath( playerid ) - to co ma się dziać jeżeli gracz zginie
function onPlayerCommand( playerid, command ) - to właśnie w tym Callbacku robimy komendy
function onPlayerEnterVehicle( playerid, vehicleid, passenger, seatid ) - co ma się dziać jak gracz wejdzie do pojazdu
function onPlayerSelectSkin( playerid , skinid ) - co ma się dziać jak gracz wybiera/wybrał skin (nie wiem dokładnie )
function onObjectCreate( objectid ) - tutaj wrzucamy nasze obiekty (ale nie jestem pewny -.-)
Pierwsza Komenda!
Komenda na danie gaczowi broni!:
Kod:
if(cmd[0] == "/bron")
{
for(local i=0; i<=getPlayerSlots(); i++)
{
addPlayerWeapon(i, 9, 200);
{
sendPlayerMessage(playerid, Zielony, "Dostałeś M4A1 z 999 sztuk amunicji!");
}
return 1;
}
Informacja: - Pewnie zauważyłeś styl klamer i funkcji if z PAWN, więc jeżeli miałeś doświadczenie w PAWN to łatwo Ci pójdzie język Squirrela
Wytłumaczenia:
if(cmd[0] == /bron) - Warunek "if" który był też w PAWN Skopiuj go najlepiej sobie do jakiegoś pliku tekstowego, ponieważ jeżeli chcesz stworzyć komendę to zawsze musisz go dać. w /bron dajesz swoja komendę, czyli po wpisaniu tego dostaniesz coś lub się coś wyświetli.
for(local i=0; i<=getPlayerSlots(); i++) - To jest tak zwana pętla, ona sprawdzi ilość graczy na serwerze.
addPlayerWeapon(i, 14, 999); - To jest nasza funkcja, która sama mówi za siebie, że daje nam broń o id 14 i amunicji 999
ID Broni:
Bassebal - 1
Kij bilardowy - 2
Nóż - 3
Granaty - 4
Koktajl mołotowa - 5
Wyrzutnia rakiet - 6
Pistolet - 7
Desert Eagle - 8
Shotgun - 9
Beretta - 10
Uzi - 11
MP5 - 12
AK-47 - 13
M4A1 - 14
Uwaga! -Kody koloru bierzemy z Squirrela. w Tools jest Color Picker tam wchodzimy i ustawiamy kolor
Sorki, że tak mało wytłumaczyłem ale na razie tyle umiem ;/
Poradnik By EmIlo Zakaz kopiowania!
Jeżeli zły dział to proszę o przeniesienie ale proszę nie usuwać
Offline