Witaj.
Zaczynamy!
Tworzymy wiadomość że gracz dołączył do gry. Tworzymy to w "onPlayerConnect".
Kod:
function onPlayerConnect ( playerid ) { sendMessageToAll(0xFFFFFFAA, getPlayerName(playerid) + " (" + playerid + ") dołączył do serwera!"); return 1; } addEvent("playerConnect", onPlayerConnect);
Okej, mamy już stworzoną wiadomość że gracz dołączył do serwera. Teraz czas zrobić wiadomość która poinformuje graczy że ktoś odłączył się od serwera. Tworzymy to w "onPlayerDisconnect"
Kod:
function onPlayerDisconnect ( playerid, reason ) { if(reason == 0) // Odpowiada to za normalne wyjście z serwera. { sendMessageToAll(0xFFFFFFAA, getPlayerName(playerid) + " (" + playerid + ") odłączył się od serwera."); } else if(reason == 1) //Odpowiada to za Crash gry. { sendMessageToAll(0xFFFFFFAA, getPlayerName(playerid) + " (" + playerid + ") odłączył się od serwera. (Crash)"); } return 1; } addEvent("playerDisconnect", onPlayerDisconnect);
Wytłumaczenia: sendMessageToAll - Odpowiada za wysłanie wiadomości do wszystkich graczy. 0xFFFFFFAA - Jest to kolor, w którym zostanie wysłana wiadomość. getPlayerName(playerid) - Odpowiada za pobranie nazwy gracza która dołącza się do serwera lub opuszcza serwer. ( + playerid + ) - Odpowiada za pobranie ID gracza. addEvent(playerConnect, onPlayerConnect); - Odpowiada za wiadomość która zostaje wysłana podczas podłączenia się gracza do serwera.
|